Whitsundayzeiltocht - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van elise - WaarBenJij.nu Whitsundayzeiltocht - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van elise - WaarBenJij.nu

Whitsundayzeiltocht

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elise

09 Mei 2010 | Australië, Airlie Beach

Dag beste luisteraars

Hier is dan weer een bericht uit Australie. Het is inmiddels alweer een week geleden dat we op de whitsundays gezeild hebben, dus hoog tijd voor een verslag. Nadat ik de busrit overleefd had, uiteindelijk werd het wel beter gelukkig, kwamen we aan in Airlie Beach. En jawel, het regende. Er stonden wat busjes klaar om mensen naar hostels te vervoeren maar het hostel dat wij uitgezocht hadden bleek dat niet te doen. Dus zijn we met onze zware tassen door de regen naar het hostel gelopen, gelukkig was het niet koud:P. Het hostel bleek heel erg groot te zijn, met allemaal aparte gebouwen, dus een heel terrein. We konden pas om 11 uur inchecken terwijl we om 20 voor 10 aankwamen, dus hebben we de tassen gedropt en zijn we op zoek gegaan naar de keuken, om te ontbijten en de tassen met eten te dumpen. Nadat we ingecheckt waren zijn we Airlie Beach gaan verkennen (het is klein) en hebben we een bijzonder lekker broodje bij de subway gegeten. 'S middags wouden we nog boodschappen doen en we konden of naar de dure supermarkt tegenover het hostel gaan, of een buskaartje kopen naar een paar dorpen verder naar de coles (grote goedkope supermarkt) of naar de coles lopen. Uit geldbesparende en tijdbestedende overwegingen (er was verder weinig te doen in Airlie Beach) zijn we voor de laatste gegaan en hebben we dus 3,5 km heen en 3,5 km teruggelopen voor de boodschappen. Daarmee hadden we deze dag wel grotendeels gevuld. De volgende ochtend, dinsdag, moesten we voor 10 uur uitchecken en om 1 uur bij de boot zijn. In de tussentijd hebben we onze tassen naar de storage gebracht en achter internet gezeten en nog geluncht in het hostel, kortom onze tijd uitgezeten. Na een korte briefing in de haven konden we dan aan boord gaan van onze boot, Habibi. We hadden een groep van 26 mensen, heel internationaal, we kwamen uit (o.a.): Nederland, Duitsland, Engeland, Zweden, Frankrijk, Israel, Brazilie, Canada... En de crew was Australisch. De crew was wel grappig, ze noemden alle vrouwen darling en de mannen brother, en ze waren gewoon wel leuk. De trip heette een zeiltocht, maar we hebben amper gezeild. Het grootste deel van de tijd stond de motor aan, maar ach, we voeren!! We kwamen aan het eind van de middag aan bij Whitsunday Island, waar we voor anker gingen. Daar hadden we een bbq en brachten we de nacht door. Donderdagmorgen gingen we na het ontbijt naar Whitsunday Island, naar Whitehavenbeach. Dat is een strand uit de top3 van de wereld, met heel wit zand:). Er was ook een wandeling naar een uitkijkpunt, waar we heen zijn gelopen en dat inderdaad een mooi uitzicht gaf. In de zee zaten helaas kwallen (niet gezien, maar ze zullen er vast gezeten hebben) maar daar laten we ons natuurlijk niet door tegenhouden: daar hebben ze stingersuits voor uitgevonden, hele elegante pakken die je hele lichaam bedekken en dus beschermen tegen kwallenbeten (niet tegen haaien, maar die hebben we niet gezien dus dat maakte niet uit:P) In totaal zijn we zo'n 2 uur op het eiland en in de zee geweest, voordat we weer teruggingen naar de grote boot. Toen iedereen weer terug was op de boot gingen we verder varen. Helaas was de zee hier ruiger, zodat Roos zeeziek werd. Na een poosje kwamen we aan bij een plek waar we gingen snorkelen. Dit was mn eerste keer snorkelen en het was heel gaaf!! We snorkelden bij het Great Barrier Reef, dat ligt langs bijna heel Queensland, dus dat waren veel kleuren, koraal en vissen. Na een poosje gesnorkeld te hebben voeren we weer verder, naar een andere plek waar je kon snorkelen, maar omdat Roos zeeziek en ik koud was hebben we ons laten droppen op een strand, waar we heerlijk in de zon gezeten hebben. 'S avonds aten we, hoe backpackerachtig, pasta, maar het was wel lekker. Na het eten kregen we nog chocoladetaart, en een hele lekkere nog wel!! Vrijdagochtend was alweer de laatste ochtend op de boot. Na het ontbijt en na een stukje met motor gevaren te hebben, kwam het er dan toch nog van dat we gingen zeilen! Ik vond het erg leuk, met een redelijk ruige zee en een scheve boot: vantevoren waarschuwden ze dat je aan een kant moest blijven, de high side, want de andere kant was de suicide... Uiteindelijk viel het nog best mee hoe scheef de boot ging, maar het was wel leuk om nog even echt te zeilen. Dat was dan ons zeilavontuur alweer, we kwamen veilig in de haven aan en hadden weer vaste grond onder onze voeten.

Dat was het zeilavontuur, inmiddels zitten we in Alice Springs, gaan we morgen naar Uluru en hebben we een duikcursus gedaan, dus er komt zo snel mogelijk een blog om daar over te vertellen!!

• 09 Mei 2010 - 09:50

Lidewij:

Zussieee!!
    Echt super leuk dat jullie een boottocht ging maken en dan gwn even op een strandje gedropt worden, heerlijk! volgensmij heb jij echt al zoooooveel gezwommen, leuk mann! (hé jeah ik heb de eerste reactie :D)

ook super leuk dat jullie nu in Alice Springs zijn. (De plaats waarover ik het altijd hoorde gepraat worden ;p) ben benieuwd hoe het daar allemaal is!

xxxxx

• 09 Mei 2010 - 10:48

Oma:

Hoi Elise,

Wat weer een interessant verhaal over de zeiltocht.En je hebt dus al gesnorkeld. Dat lijkt me zo,n geweldige ervaring. Intussen heb je waarschijnlijk de cursus al gehad en weet je alles van snorkelen af.Lijkt me zo geweldig om het leven in de diepe wateren te kunnen zien. Ik ben heel benieuwd naar je verslag hierover.

Geniet van alles!

Liefs en kus

• 10 Mei 2010 - 11:34

Iris:

Hoi Elise!

leuk om je verhaal over de whitsundays te lezen, daar moet ik ook nog heen! En ik ben heel benieuwd naar die duikcursus, want die staat ergens bovenaan mijn lijstje!
    Veel plezier in Alice Springs (niet 's avonds over straat hè!) en bij Uluru (en Kata Tjuta neem ik aan).. dat vond ik allemaal erg mooi!

Groetjes,
    Iris