Kano'en - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van elise - WaarBenJij.nu Kano'en - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van elise - WaarBenJij.nu

Kano'en

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elise

28 April 2010 | Australië, Noosa Heads

Alweer een blog, ik ben al bijna weer bij:P. Zondagmiddag, 18 april. Nadat we ons nog een halve dag in Mooloolaba hadden vermaakt, was het tijd om op de bus naar Noosa te stappen. We hoefden maar even in de bus, ruim een uur later kwamen we al aan in Noosa. Daar moesten we nog een poosje wachten tot het busje kwam dat ons naar ons bushcamp zou brengen. Toen die er was, moesten we nog een poosje wachten voor we wegkonden. De eerste halte was de supermarkt, zodat we eten konden kopen voor de komende drie dagen. Daarna weer terug naar het busstation, om de mensen op te halen van de volgende bus, die helaas te laat was zodat we nog even weer konden wachten. Daarvandaan weer terug naar de supermarkt, zodat ook de nieuwe mensen boodschappen konden doen. Toen we na nog een paar tussenstoppen en een lange rit over een hobbelweg (het grootste deel) bij het bushcamp aankwamen, was het ongeveer vier uur nadat onze bus was aangekomen. Inmiddels was het ook donker en kregen we een korte rondleiding door het kamp. En het kwam vast doordat het al donker was en best wel groot, dat het een hele poos duurde voor ik in een keer de goede kant opliep naar de wc's... Wat trouwens best lastig was toen ik de eerste nacht midden in de nacht naar de wc moest, duurde even voor ik onze slaapzaal terugvond. Die eerste nacht sliepen we dus op een slaapzaal, met een soort basic-bedden: in plaats van een matras was er een soort doek gespannen ter grootte van een matras over houten palen. Uiteindelijk viel het me nog mee, en heb ik er best heel goed op geslapen. De volgende ochtend hadden we om 8 uur een briefing over waar we heen gingen en regels en stuff, waarna we konden ontbijten en verhuizen, want de andere twee nachten mochten we in een tent doorbrengen. We kregen, hoe luxueus, nog wel een matje om op te liggen, van ongeveer 1 cm dik. Toen dat allemaal geregeld was konden we naar de boten. We hadden een groep van 16 die op dezelfde dag als ons begonnen. De meesten hadden een boot van drie, maar dat komt niet helemaal uit, dus namen wij met zn tweeen een boot. We gingen de eerste dag de rivier op naar links, de tweede dag naar rechts. De eerste dag gingen we eerst naar een creekje met zwart water,maar dat was zwart van de tea tree,dus het was juist heel schoon en het spiegelde! Daarna kano'den we verder, een heel eind over een groot meer. Dat vond ik echt heel gaaf, met golven, alleen was het wel een beetje zwaar door de wind en doordat we maar met zn tweeen waren en het regende, maar ach,wie geeft er om een beetje nattigheid? Toen we uiteindelijk op de plek aankwamen waar we gingen lunchen, knalden we nog even tegen een boom aan (niet hard hoor), waarna we de boot op het land sleepten. We gingen eerst naar een pub, waar de meeste mensen een er-erg-lekker-uitziend bord patat kochten, maar omdat we zelf al lunch bij ons hadden hebben we daar maar geen geld aan uitgegeven. Nadat iedereen zn eten op had liepen we teug naar de boten, waar we nog even onze lunch op konden eten. Daarna moesten we weer terug over het meer en nu hadden we ook nog tegenwind! We hebben maar geruild met twee grote, sterke canadezen, zodat die met zn tweeen konden en wij met een frans meisje met zn drieen. Helaas was Bibi al vrij moe en daardoor niet een heel actieve kano'er, maar het scheelde toch wel. Terug in het bushcamp hebben we eerst een tent geclaimd en onze spullen erin geplaatst en daarna een heerlijke douche genomen. 'S avonds hebben we, lekker Nederlands, hutspot gemaakt en daarna friends gekeken. Dat was wel leuk, al volgde ik het niet echt aangezien ik het nog vrijwel nooit gezien had en de personages dus niet echt kende.

De volgende ochtend was ik alweer vroeg wakker, na toch beter geslapen te hebben dan ik verwachtte aangezien het praktisch op de grond was. Vandaag gingen we dus naar rechts de rivier op. We hoefden niet eens zo heel ver te kano'en voor we bij het meer aankwamen. Het meer had ook nog eens nauwelijks golven en was veel kleiner, dus dat was een makkie:P. Op de plek waar we moesten aanleggen was een hele schoolklas bezig vlotten te maken, maar gelukkig pasten onze boten nog in een hoekje. Daarvandaan hadden we nog een flinke wandeling, naar de zee! Het was alleen niet zo heel warm, dus we zijn er niet zo heel lang gebleven. Even de zee in, lunchen en weer terug lopen. Op de terugweg nog een kangoeroe gezien! Vervolgens weer terug kano'en en wonder boven wonder waren we als eerst terug, zowel van onze groep als van de groep die vandaag begonnen was. Daardoor konden we dus ook als eerst de douches innemen, wat natuurlijk niet verkeerd was. De rest van de middag hebben we niet zo veel meer gedaan, net als 's avonds eigenlijk. Dat bracht ons bij alweer de laatste nacht in het bushcamp.

Woensdagochtend hebben we eerst ontbeten en daarna de spullen weer ingepakt EN het eerste busje gehaald. Hij was wel vol, we hadden nog net geluk:) Terug in Noosa heads, waar het busstation was, zijn we eerst naar de tourist information gelopen om te kijken welk hostel het best (lees: goedkoopst) was. Gelukkig hadden ze daar nog plek, dus konden we weer teruglopen naar het busstation waarvandaan we opgepikt zouden worden door het busje van dit hostel. Noosa backpacker resort, zo heette ons hostel, bleek gelukkig inderdaad wel goed te zijn dus we installeerden ons daar voor de nacht. Daarna weer de bus terug genomen, zodat we Noosa nog even konden bekijken. Daar was ik inmiddels namelijk wel benieuwd naar, het scheen een erg luxueus, enigszins bekakt dorp te zijn. Die indruk kreeg ik inderdaad ook wel toen we er zo doorgeen liepen, maar dat kan ook komen door wat ik al gehoord had. In ieder geval was het leuk. Eerst even over het strand gelopen en daarna de souvenirwinkeltjes afgestruind. En toen gebeurde het: we kregen een bonnetje van een ijswinkel met 2 ijsjes voor de prijs van 1!! Die kans konden we natuurlijk niet laten liggen en gelukkig hebben we dat ook niet gedaan. Het was heel lekker ijs, de eerste keer dat ik appelijs (een bolletje, o nee, bol) gehad heb en het was superlekker! En het was natuurlijk heus niet erg dat het toch nog vrij duur was, want we konden de paar dagen ervoor en erna toch geen ijs eten:P. Toen we dat achter de rug hadden gingen we maar weer eens proberen terug te komen naar het hostel, wat langer duurde dan we dachten aangezien het busje vol was en we dus op de volgende moesten wachten. Terug in het hostel gingen we rijst met zoetzuursaus maken en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dat echt niet lekker vind, als eerste ding hier volgens mij:O. 'S avonds hebben we niet zo veel meer gedaan, maar de nacht mochten we doorbrengen in een echt bed! Mijn norm van luxe begint geloof ik wel te verschuiven...

Donderdagochtend weer inpakken en uitchecken, voordat we de bus naar Hervey Bay namen. Daarvandaan gingen we namelijk met een 4wd over een zandeiland rijden, maar daarover laat ik jullie nog even in spanning aangezien de blog nu toch al wel lang genoeg is:P In ieder geval was het super gaaf en hebben we het heelhuids overleefd:)

Groetjes:)

• 28 April 2010 - 08:24

Oma:

Hi Elise
    Wat een mooi verslag heb je weer geschreven. Ik heb er weer van genoten en heb helemaal met je meegeleefd. Vanuit de luxe dan van een gewoon huis en een heerlijk bed en zonder de ongemakken die jullie soms ervaren.
    Maar het hoort allemaal bij de Australiereis die je zo graag wou maken en je doet zoveel ervaringen op dat je daar nog jarenlang van kunt genieten.
    Veel plezier voor de komende tijd. Liefs en kus.

• 01 Mei 2010 - 14:27

Janita:

ha die lieve Eetje!!
    wat weer een mooie verhaal!!..even waande ik me in Australië...terwijl hier de regen op het raam klettert...heel veel plezier verder en voor het volgende ijsje mag je de rekening bij mij indienen,hoor!! dikke knuf!!

• 02 Mei 2010 - 09:48

Lidewij:

Heeee zussiie!
    Ik krijg al last van mn rug als ik er aan denk dat je op een soort houten palen hebt geslapen, hihi. Mooizo dat jij er toch nog wel op kon liggen! &wat fijn dat je zelfs een matje had in de tent. :D

Wel echt leuk allemaal weeer wat je hebt gedaaan! &kano'en!D
    Ook echt super leuk dat je daar gewoon af en toe ineens een kangaroo ziet!

(nuuu je nieuwste evenn lezenn DD)

kussie van je zussie (Wat rijmt dat toch leuk ;p)