Hippiestadje aan het strand - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van elise - WaarBenJij.nu Hippiestadje aan het strand - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van elise - WaarBenJij.nu

Hippiestadje aan het strand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elise

17 April 2010 | Australië, Byron Bay

Na onze tweede busnacht in drie nachten, kwamen we aan in Byron Bay. Wat een geweldig stadje!! Het begon dan wel niet zo heel goed, een heel stuk lopen met een zware backpack, daypack en boodschappentas door de hete zon, maar ja: het was dus mooi weer en Byron leek een leuk stadje. We hadden twee nachten geboekt in een hostel genaamd de arts factory, dus daar liepen we heen. Toen we er dus na onze lange wandeling waren, zag het er heel leuk uit: het was een beetje een dorpje, met zwembad, grote 'tuin' met water, beesten, bomen en.... hippies!! Heel veel kleuren, bloemen, didgeridoos, hangmatten en beesten: een soort grote vogels en gekko's (denk ik), allebei ietwat bedelend om eten... Toen we een poosje gewacht hadden tot we onze kamer in konden en de tassen daar geinstalleerd hadden hebben we wat door Byron Bay gelopen. Heel veel leuke winkeltjes (alleen jammer dat ik noch geld, noch ruimte had om ze leeg te kopen)gezien en daarna nog even naar het strand. Dat was super, we hadden namelijk al een hele poos de zee niet gezien en die is toch wel heel mooi. Heel veel mensen lopen trouwens ook op blote voeten door Byron en na het strand heb ik mn schoenen ook maar uitgelaten. 'S avonds zijn we nog naar de Buddha bar (tegenover het hostel) geweest, omdat Cockatoo Paul optrad. Cockatoo Paul is een muzikant zanger uit Northern Territory (Australische staat) en hij was een muzikale duizendpoot: hij bediende in zn eentje een half drumstel, een gitaar, een didgeridoo en hij zong!! Het refrein van 1 liedje heb ik nog steeds in mn hoofd...

Donderdag, de volgende dag hadden we een dagtour naar Nimbin geboekt. Nimbin is HET hippiestadje van Australie, dus na Byron Bay stelde ik me daar heel wat van voor. We gingen erheen in een regenboogbus met harde muziek en de deur open (het was warm). De gids kwam uit Zuid-Afrika en had daarna in Israel en Londen en Australie gewoond en vond dat een goede reden om een hekel aan alle soorten autoriteiten te hebben, wat gedurende de dag nogal eens terug kwam. Nimbin was wel leuk, alleen vond ik het er nou niet zo heel veel hippie-iger dan Byron. Het grote verschil is dat dit de enige plek in australie is waar je erg makkelijk marihuana kan kopen. Dat was best grappig, loop je (als nederlander) op straat en hoor je zo af en toe iemand vragen of je wat marihuana wilt kopen. (niet gedaan, hoor;)) Alsof je dat in Nederland niet zowiezo kan krijgen!:P Nimbin was wel ook weer erg gekleurd, met hele leuke winkels (heb je zulke stadjes in nederland ook? zoja: waar dan??) Nadat we zo'n anderhalf uur door Nimbin hadden gelopen, gingen we verder, naar een countrypub waar we een bbq hadden. Dat was weer lekker, al was er niet zo veel salade en stuff. Als laatst gingen we nog naar een swimminghole met rotsen, maar helaas waren er toen toch een hoop wolken en was het niet zo warm meer, dus heb ik niet gezwommen, maar het was wel een heel mooi plekje!! Toen moesten we nog een heel stuk terug in de coole bus en werden we weer netjes bij het hostel afgezet. 's avonds hebben we bij Cheecky Monkey's gegeten, een soort restaurant/club/bar iets. (hadden we een bons voor gekregen:P)

Vrijdag begonnen we met een yogales. Ik heb me nog nooit zo stijf gevoeld, ik dacht dat yoga ontspannend was??! Maar het was een hele ervaring! De rest van de dag hebben we besteed aan een wandeling rond cape byron en zwemmen. De wandeling was heel mooi: op blote voeten door het regenwoud (nee, geen slangen tegengekomen), geweldige uitzichten, het oostelijkste punt van australie, een vuurtoren, de zon scheen... En daarna hebben we dus heerlijk in zee gezwommen, met super golven (die zijn hier eigenlijk altijd...:P) Toen zijn we weer teruggelopen en hebben we heerlijk broccoli gegeten, die een beetje geel maar nog wel lekker was (is dat gevaarlijk?) 'S avonds hebben we niet zo veel meer gedaan, wat gelezen en ingepakt.

Zaterdag moesten we weer vroeg op, want de bus ging om tien voor zeven. Ondanks dat de keuken (met onze spullen erin) veel later open ging dan we wouden hebben we toch de bus gehaald!!

Nou, dat was het wel weer, anders wordt het wel een heel lange blog! Ik ben van plan er vandaag of morgen nog een te plaatsen, maar dat weet je nooit zeker... Foto's komen er ook echt aan, ik heb ze wel hoor;) Adios amigos (onee, goodbye my friends:P)

• 17 April 2010 - 23:09

Roos Akkerman:

Heeej Elise!!!!
    Hier is je eerste reactie dan :) Wat een leuke dingen doe jij zeg! En bedankt voor het ontbijt! :P xx Roos

• 18 April 2010 - 08:42

Lidewij:

Echt leuk hooor! En ook dat jullie naar allemaal voorstellingen gaan. is daar vast heel anders dan hierzo in nederland.?
    wel echt lekker dat je gewoon op je blote voeten kan lopen, want anders zou het wel heel erg warm zijn neeem ik aan!

xxxxxxxxx