Pasen (deel 2) - Reisverslag uit Katoomba, Australië van elise - WaarBenJij.nu Pasen (deel 2) - Reisverslag uit Katoomba, Australië van elise - WaarBenJij.nu

Pasen (deel 2)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elise

17 April 2010 | Australië, Katoomba

Heey allemaal!
Zoals beloofd, het tweede deel van pasen. Op tweede paasdag kwamen we ‘s morgens op Sydney central station aan, waar we maar even gingen ontbijten. Op een bankje bij de treinen een heerlijk broodje chocopasta gegeten, daarna gingen we uitzoeken waarvandaan de trein naar Katoomba ging. Katoomba is een stadje in de blue mountains, een gebergte dicht bij Sydney, waar zo ongeveer het bekendste punt van de blue mountains ligt: the three sisters en het echo point. We hadden daar al een hostel gevonden dat er op papier erg goed uit zag en daar hadden we gereserveerd. De rit naar Katoomba bleek toch ook nog lang te zijn, zeker als je bedenkt dat we al een hele nacht in de bus hadden gezeten. ’s middags kwamen we dan eindelijk in Katoomba aan, gelukkig was het hostel niet zo ver lopen. Het hostel viel een beetje tegen, maar dat kwam misschien ook doordat we zo verwend waren door een heel goed hostel, het hostelvan Griffith. Maar ach, het was wel oke en we hadden een zespersoons kamer met zn tweeen:). We besloten diezelfde middag ook maar even naar het echo point te lopen, waarvandaan je de 3 sisters goed zou kunnen zien (ansichtkaarten foto’s). Het was heel erg mooi daar!! Heel veel bos, en bergen natuurlijk. Het weer was niet zo perfect, nogal bewolkt en miezerig, maar dat werd later wel beter. Er was een trap naar beneden, de giant stairways, die we natuurlijk wel even moesten beklimmen. Eerst kwam je langs de 3 sisters, van dichtbij, maar het ging nog verder. Helemaal naar beneden gelopen, iets meer dan 900 treden!! Dat was wel heel gaaf (en vermoeiend). Het enige nadeel was dat we daarna ook weer omhoog moesten... Nog wat foto’s gemaakt bij het echo point (jaja, ikzal ze er zo snel mogelijk opzetten) en toen zijn we weer teruggelopen naar het hostel, om te koken. De hele dag hebben we getwijfeld of we de walkabout dinsdag (morgen) nog zouden doen. Wewaren namelijk onwijs moe van de busnacht en wisten al dat we dinsdagavond alweer in de bus moesten, naar Byron Bay (weer de hele nacht). De hele dag hebben we getwijfeld, om de beurt waren we overtuigd dat we het wel ofr juist niet moesten doen. Uiteindelijk toch maar besloten om het wel te doen en ik heb geen spijt gehad! Dus, dinsdagmorgen de trein naar Faulconbridge (een nog kleiner stadje, waarvandaan de walkabout zou beginnen) genomen en daar op het station nog drie kwartier gewacht op de mensen die uit Sydney kwamen. We waren met zes personen en de gids: een britse moeder en dochter, een australische vader en zoon, wij en de gids: Evan. Nadat we ons allemaal even voorgesteld hadden, begon de wandeling. Na vijf minuten waren we in de bush, waar we tot een uur of 5 niet meer uit kwamen!! Evan was geen heel spraakzame gids, wat wel goed paste bij de walkabout. Hij vertelde gedurende de dag over aboriginal gebruiken, liet ons heilige plekken zien waar hij het verhaal bij vertelde en vertelde over de natuur. Al met al veel gezien en geleerd van deze dag. Aan het eind van de dag gaf hij ons een papier mee met een aantal mooie gedichten en nog wat informatie zodat je het beter kon onthouden (wat ook wel nodig was: veel info in weinig tijd...) ’S avonds hebben we gelukkig alle treinen en de bus gehaald, zodat we om half 8 ’s avonds moe maar voldaan in de bus naar Byron Bay zaten, waarover ik in de volgende blog meer ga vertellen!!

• 18 April 2010 - 08:40

Lidewij:

Hoeee moooi daar! Die foto's zijn ook echt mooooi.
    900 treden!? dat zijn echt heeeeeel veeel. want volgensmij hebben normale trappen in huizen iets van 15 treden. dus dan moest je wel heel vaak die trappen op en af om boven te komen. ;p
    respect dat jullie dat is gelukt!

haha wat grappig, daar heb je je broodje chocopasta ook nog weer gevonden. was vast je hele dag helemaal goed! ;p

xxxx van je zusjeee