Pasen (deel 1) - Reisverslag uit Griffith, Australië van elise - WaarBenJij.nu Pasen (deel 1) - Reisverslag uit Griffith, Australië van elise - WaarBenJij.nu

Pasen (deel 1)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elise

09 April 2010 | Australië, Griffith

heey mensen daar aan de andere kant van de wereld!



Er is weer een hoop gebeurd sinds de vorige blog en de komende weken worden ook echt supervol met leuke dingen!! Daarover later meer, nu eerst wat over wat ik de afgelopen week gedaan heb. Op goede vrijdag werd ik enigszins laat wakker, omdat ik er van uit ging dat we toch geen werk zouden hebben in het weekend. Cesar deed namelijk heel vaag en ik was zelfs even bang dat ik zaterdag toch nog een dag naar de meloenen moest. Gelukkig liep het anders en konden Roos en ik toch allebei zaterdag werken en ik zelfs vrijdagmiddag ook nog even. In het begin van de middag ben ik nog even naar het goede-vrijdag-feest bij het museum naast ons geweest (pioneer park), waar ze pony's hadden. Dat was wel leuk, ik had namelijk al sinds leconfield geen paard of pony meer aangeraakt:O 'S middags naar het centrum met een groot deel van de mensen in het hostel, waar we van Fiona zouden horen wat we moesten doen. Ik kreeg het springkasteel toebedeeld, samen met een Amerikaan: Andrew. Dat leek me wel leuk, en zowiezo een stuk leuker dan kaartjes verkopen of bij zo'n spel staan waarbij je mensen moet lokken. Toen uiteindelijk iedereen ergens bij ingedeeld was gingen we nog wat voorbereiden: de hotdog-en-ander-eten kraam van Fiona opzetten. Gelukkig voor mij waren we met iets teveel mensen en kwam het zo uit dat ik nauwelijks iets gedaan heb, terwijl de meeste anderen stokjes in hotdogs stopten en hotdogs in zakjes deden en zakjes hotdogs in dozen. Ik daarintegen heb af en toe de deur van de koeling opengedaan, wat afval weggegooid en bij wijze van uitzondering een doos in de koeling gezet. En dat voor 10 dollar per uur, 2 uur lang:). Om een uur of 6 waren we wel klaar en gingen we terug naar het hostel, waar Roos en ik gegeten hebben en verder s avonds niet zo veel gedaan hebben. Roos ging trouwens niet op dezelfde plek als ik werken, zij werkte helemaal aan het eind van de straat, waar ze, je raadt het nooit, rondjes liep met pony's.



Zaterdagmorgen vroeg op, want om half 7 gingen we met de bus naar het centrum. Eerst wat schoonmaken en voorbereiden, wat eigenlijk best heel leuk was. Ik kreeg echt een kermis gevoel! Daarna, een half uur voordat het echt zou beginnen, kregen we wat uitleg over het springkussen. Er was 1 groot kasteel, met alles erop en eraan, en 1 kleintje, van ongeveer 2 bij 2 meter. Het bleek dat we niet samen de grote zouden doen, maar dat Andrew het grote (met vervelende, eigenwijze kinderen die je constant moet overschreeuwen) en ik het kleine kasteel zou doen. Daar was ik natuurlijk best blij mee. Vervolgens heb ik dus de hele dag bij mijn springkasteeltje gestaan, tickets in ontvangst genomen en de boel in de gaten gehouden. En nogmaals was het lot me goed gezind: terwijl iedereen het bloedheet had, stond ik de hele dag in de schaduw! Al met al was het een bijzondere ervaring: leuk, vermoeiend, lang (7-7), interessant, goed voor mn engels, een hoop mensen. Roos kwam nog een paar keer langs, die had namelijk wel pauzes... 'S avonds hebben we nog eten gemaakt, en verder niet zo veel meer gedaan.



Zondag hebben we ook rustig aan gedaan. Cesar en Dana (Cesars vriendin/vrouw) kwamen langs met een zakje met paaschocola en een jojo, dat was wel leuk. We zijn nog naar het centrum gelopen om een laatste sunday sundae (erg lekker ijsje, op zondag goedkoper) te kopen en wat boodschappen te halen. Verder de dag doorgebracht met inpakken, lezen, rondhangen en wachten. Wachten tot de bus eindelijk ging, want we hadden maar weer eens een nachtbus geboekt naar Sydney: vertrok om 12 uur uit griffith en kwam om 11 uur aan in Sydney.

Tot zover voor nu, in mn volgende blog zal ik vertellen over de rest van die reis, naar de blue mountains en over Byron Bay, waar we nu zijn.


  • 10 April 2010 - 08:11

    Lidewij:

    Zussieee!!
    Echt leuuk dat je ergens anders kon werken. En zoals het klinkt was dat inderdaad ook wel veel leuker.
    wat grappig dat ze daaar aan de andere kant van de wereld ook aan Pasen doen! Zijn de paaseitjes daar wel net zo lekker? ;p

    Ben benieuwd hoe het bij de Blue Mountains allemaal was!!

    xxxxxx van je zussiee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Griffith

Roos en Elise Down Under

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2010

Het verschil tussen koeien en mango's

04 Juli 2010

Holiday in Broome

30 Juni 2010

Western Australia

03 Juni 2010

Wwoofen in Margaret River

02 Juni 2010

Alice Springs
elise

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 28720

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Transsiberie

18 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Roos en Elise Down Under

Landen bezocht: