Werk #3 - Reisverslag uit Griffith, Australië van elise - WaarBenJij.nu Werk #3 - Reisverslag uit Griffith, Australië van elise - WaarBenJij.nu

Werk #3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elise

20 Maart 2010 | Australië, Griffith

Heej iedereen!!

Alweer even geleden sinds de laatste update, maar ik ben dan ook echt begonnen met werken! Ik heb nu anderhalve week gewerkt, in een packing shed. Dat is een soort van gigantische schuur waar fruit verwerkt wordt. Het is een heel afwisselende baan: meestal pak ik meloenen in dozen, maar soms vouw ik dozen, sorteer ik sinaasappels (goed of slecht) en ik heb nu 1 keer sinaasappels ingepakt.... Het zijn honingmeloenen en rockmelons (suikermeloenen?), die allebei wat kleiner zijn dan watermeloenen. Ook werk ik toch geen tien uur, 7 dagen per week, want die packing shed deed nog niks weer door de regen, dus nu werk ik in een andere. Ik werk nu in Mario's shed, de enige niet-zwarte shed!! Normaal gesproken van 8 tot 12 en 1-5, maar soms beginnen we eerder, gaan we langer door of zijn we juist eerder klaar. Voor overwerk krijg ik trouwens ook extra veel betaald, dat is wel fijn. In het weekend ben ik vrij, al heb ik vorig weekend voor Cesar (hosteleigenaar) wat bankjes geverfd, waarmee ik korting op de huur verdiend heb:). Behalve werken is er in Griffith wat weinig te doen, dus zullen er niet zo heel veel updates komen. Het plan is om hier tot het eerste weekend van april te blijven. Volgens mij is dat het paasweekend. Daarna gaan we nog even naar de blue mountains (bergen bij Sydney in de buurt) voor we doorreizen richting het Noorden. Hopelijk is het weer dan beter daar (er was veel regen en er dreigt een tyfoon, dus het is maar goed dat we eerst zijn gaan werken).

Dit was het wel weer, o ja, als iemand nog lekkere vegetarische recepten kent dan hoor ik het graag!

Groetjesss Elise!

  • 20 Maart 2010 - 17:00

    Marijke:

    Hey Eetje! Lekker dat jij nu ook aan het werk bent. En ook nog best leuk werk, lijkt me. Hebben jullie naast al dat werken wel tijd om boodschappen te doen? Hoe groot is Griffith en hoever zitten jullie van een supermarkt? Eten jullie wel eens met anderen of meestal met z'n tweeen?
    dikke kus!

  • 20 Maart 2010 - 20:24

    Oma:

    Hi Elise,
    fijn weer een verslag van jou.Je hebt nu dus steeds werk. Hoe kan het dat bij het ene bedrijf wel werk is en in het andere niet vanwege de regen. Wel leuk dat het afwisselend werk is lijkt me. Ga je dit weekend ook weer verven, of was dat eenmalig?
    Proberen jullie steeds nieuwe vegetarische maaltijden uit.
    Veel plezier in het werk.Liefs en dikke kus.

  • 21 Maart 2010 - 13:34

    Molsje:

    Hey ee,

    Leuk hoor al je verhalen te lezen. Als je terugbent kunnen we veel spannende verhalen uitwisselen. Zoals je weet ben ik ook wel eens op reis, vorige week nog in Noorwegen en deze week 2 nachtjes Leiden. In die tas is het wel erg donker, maar als ik er weer uit mag geniet ik erg van de omgeving. Vooral als er andere schaapjes in de buurt zijn, dan kunnen we lekker met elkaar mekkeren!
    Veel plezier verder down under!

    Een hartelijke blaat van Molsje.

  • 23 Maart 2010 - 18:40

    Marjolein Van Burk:

    Pff werken werken, het lijkt verdacht veel op het gewone leven hier thuis :P. Nu ik lees dat je hebt overgewerkt kan ik zeker wel een bestellinkje bij je plaatsen? Zag op je foto's net zo'n heeele lieve koala..dat lijkt me ook wel wat..ik hoor het wel. ;)
    Houd je het nog een beetje vol? Straks weer lekker op doorreis. Ik kijk alweer uit naar je verhalen!

  • 26 Maart 2010 - 23:22

    Sina:

    Hoi Elise. Wat leuk dat je werk hebt in down under. Zo te lezen vermaken jullie je prima. Geniet er maar lekker van. Groetjes Sina.

  • 28 Maart 2010 - 01:59

    Greta, Brisbane:

    Dear Elise,
    Heb van je verslag gezien dat je in Griffith bent en daar tot Pasen blijft. Wat fijn dat je hebt kunnen werken. Kom je nog naar Brisbane? Ik denk dat ik na Pasen een week weg ben om mijn dochter te bezoeken die misschien moet pakken omdat ze "hopelijk" haar huis heeft verkocht. Zo geef me een ideetje wanneer je deze kant op komt. Ik ben ook plannen aan het maken om eind april 10 dagen naar Sydney en Lord Howe Island (2 uur van Sydney in de Pac. Ocean) te gaan. Groetjes van Greet (Brisbane)

  • 28 Maart 2010 - 11:40

    Dreamer:

    Heey heey! Elise,
    wat is het toch elke keer weer gaaf om je verhalen te lezen... ervaringen die ik toch ook nog een keer wil ervaren! :P wel jammer dat jullie dan niet samen kunnen werken :'(
    Geniet ervan enne... heb je nog een keer een adres zodat we je voor de verandering een kaartje kunnen sturen?

    Een super mega grote hug!

    (ps:ja, ik zal Nikos nog een knuff van je doen :D)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Griffith

Roos en Elise Down Under

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2010

Het verschil tussen koeien en mango's

04 Juli 2010

Holiday in Broome

30 Juni 2010

Western Australia

03 Juni 2010

Wwoofen in Margaret River

02 Juni 2010

Alice Springs
elise

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 28724

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Transsiberie

18 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Roos en Elise Down Under

Landen bezocht: