Werk!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van elise - WaarBenJij.nu Werk!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van elise - WaarBenJij.nu

Werk!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elise

04 Maart 2010 | Australië, Melbourne

We hebben werk!!! Gistermiddag (woensdagmiddag) hadden we het al bijna opgegeven en gingen we nog 1 keer een telefoonnummer bellen van iemand die misschien werk had. Als dat niet zou lukken zouden we eerst naar de blue mountains gaan en dan verder reizen tot Brisbane, en het daar weer proberen. We hadden dus ook al van alles geregeld in de blue mountains (onderdak, dagtour) en ons erop ingesteld dat het niet meer zou lukken, en toen konden we gewoon beginnen!! Zo snel mogelijk, dus we beginnen morgenochtend (vrijdagochten). We hadden dus precies 1 dag en 2 nachten om daar aan te komen en dat was ook wel nodig, aangezien het 1000 km terug is. Als we dat hadden geweten... Maar goed, vannacht dus weer de hele dag in de bus gezeten van Sydney naar Melbourne. Ik heb zelfs nog een klein beetje geslapen ook, dat gaat vooruit:). Vandaag zijn we de hele dag in Melbourne, en dan gaan we vanavond met de bus naar Shepparton, waar we tomaten gaan plukken. Daar komen we dan om een uur of 10 aan, moeten we nog even naar het hostel en dan kunnen we vrijdagochtend fris en fruitig beginnen... Ik heb er echt heel veel zin in, dus ik hoop dat het ook inderdaad een beetje leuk is enzo.

Het is wel heel leuk om weer in Melbourne te zijn, want ik heb geconcludeerd dat Melbourne toch wel veel leuker is dan Sydney. Vandaag hoeven we dus niet zoveel te doen, alleen zorgen dat we de bus halen, wat eten zo nu en dan en we hebben vanmorgen een wasje gedaan. We zijn dus ook 2 nachten in Sydney geweest (voor de derde keer, en het worden er 5!!), in 2 verschillende hostels, waarvan de laatste een beetje slordig en viezig, maar wel goedkoper was, omdat in het eerste hostel de goedkope bedden op waren.

Nou, dat was het wel weer dan. Ik hoop dat ik daar nog wat internet heb, dan hou ik jullie op de hoogte, en anders: tot over een maandje!!

• 04 Maart 2010 - 08:15

Marijke:

Lieve Eetje, wat leuk om je even te spreken gister. En nu zijn jullie waarschijnlijk al in Shepparton. Heel veel plezier in de tomatenpluk!! Slapen jullie daar in een hostel? En moet je voor je eigen eten zorgen? Of ben je in de kost op de farm? Ontzettend leuke foto's trouwens van jullie allebei. xxx

• 04 Maart 2010 - 08:55

Iris:

Nounou je maakt nogeens wat mee zo hè!
    Heel veel succes met t werken en wie weet kom ik jullie nog een keer tegen als jullie zo blijven crisscrossen!

Iris

• 04 Maart 2010 - 11:01

Oma:

Lieve Elise,wat een gereis heen en weer. Maar fijn dat jullie werk hebben. Ben heel benieuwd hoe het daar is en wat voor eraringen jullie daar weer opdoen. Zijn jullie intern op deze boerderij(of kwekerij) of moeten jullie zelf nog voor een slaapadres zorgen.In ieder geval:een fijne tijd daar en succes met het tomatenplukken.
    Liefs, dikke kus

• 04 Maart 2010 - 20:05

Mirjam Tromp:

Heey Elise,

Ik lees net dat er nog een andere Mirjam is, dus ik log in het vervolg in onder deze naam. Om verwarring te voorkomen. Wat ontzettend leuk om alle verhalen te lezen. Wat beleef je veel, wat zie je veel en wat doe je veel! En dan vooral veel reizen ook. Wat ontzettend leuk dat je nu ook werk hebt! Dat is iig een zorg minder. En die Blue Mountains komen vast snel! Trouwens, ik zit die temperaturen is een beetje in de gaten te houden, maar zijn in Australië de temperaturen zo wisselend of verschilt het heel erg per gebied. Nu is het 25 tot 30 graden, maar laatst gaf hij maar 7 of 8 graden aan. Of heb ik verkeerd gegekeken en was dat de temp. in Nederland :)? Nou meisje, hoe het ook zij, geniet er enorm van! Van het werk, maar ook van de Blue Mountains en we hopen snel weer van je te horen!

Gr. Mirjam

• 05 Maart 2010 - 12:01

Marjolein:

Wat fijn dat jullie werk hebben!! Ik zag net dat er nieuwe foto's op staan, wat ziet het er daar super mooi uit. Geweldig! Veel plezier met tomaten plukken. Veel liefs Marjolein