Canberra, hoofdstad? - Reisverslag uit Canberra, Australië van elise - WaarBenJij.nu Canberra, hoofdstad? - Reisverslag uit Canberra, Australië van elise - WaarBenJij.nu

Canberra, hoofdstad?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elise

03 Maart 2010 | Australië, Canberra


Daar was ik weer:)

Zoals ik al had gezegd, na Melbourne zijn we doorgereisd naar Canberra. Hier begon onze busreis, want we hebben een buspas van Melbourne (in het zuiden van Australie) langs de kust helemaal naar het Noorden, naar Cairns. Onze eerste lange busreis was meteen een bijzondere, we gingen namelijk met de bus van half 8 's avonds die om 6 uur 's morgens zou aankomen, met een overstap om 1 uur... Iets na 1 uur waren we inderdaad bij een benzinepomp/truckerscafe/winkeltje iets waar, zo bleek, een nachtelijke ontmoeting was tussen 4 bussen: melbourne-brisbane, sydney-adelaide en allebei andersom. We zouden om tien voor twee met de bus naar sydney (canberra is onderweg naar sydney) gaan, maar er was een bus met vertraging dus uiteindelijk was het al bijna half 4 toen we eindelijk van het geweldige Narrandera vertrokken. Ondertussen had ik maar patat en een heel lekker ijsje gegeten:P. Na nog een paar uur in de bus kwamen we in Canberra aan. Canberra is de hoofdstad van Australie, omdat Melbourne en Sydney er niet uit konden komen wie het zou worden, en is speciaal daarvoor gebouwd. Iedereen waarschuwde ons al dat Canberra heel saai was en dat je er niet te lang moest zijn, maar eigenlijk vond ik het er best leuk. Het is duidelijk dat het gebouwd is naar een ontwerp, en dus niet gewoon ontstaan, maar dat had ook wel wat.

In Canberra zitten bijna geen hostels, dus we zijn maar naar het YHA gegaan. Met een klein beetje zoeken vonden we het en gelukkig hadden ze nog een kamer vrij, al was het wel duur. De kamer was wel mooi en groot en ook de keuken en badkamer waren schoon EN ze hadden een pool (=zwembad van 2,5 bij 3 meter) dus wat dat betreft had je wel waar voor je geld.

De eerste dag, toen we aangekomen waren, zijn we naar het parliament house gelopen. Dat was wel mooi, met een dakterras en een enorme vlag (foto's komen binnenkort, moet even een computer vinden waar dat kan). En dat is dus ook het gebouw waar alle belangrijke beslissingen voor Australie worden genomen, dus best leuk dat we daar gewoon in geweest zijn. Daarna nog naar de bibliotheek geweest, die was toch in de buurt. 's avonds hebben we nog wat rondgelopen en toen was het best heftig uitgestorven in Canberra, er waren maar liefst 2 terrasjes met mensen en alle winkels waren dicht (en dat voor een hoofdstad op zaterdagavond...)

De tweede dag in Canberra hebben we fietsen gehuurd en hebben we rond het meer (burley griffin lake) gefiets en onderweg nog wat kunst en natuur gezien. Er zaten daar heel veel zwarte zwanen, dat vond ik wel bijzonder, in Nederland heb ik volgens mij echt alleen maar witte zwanen gezien en hier zie ik vooral zwarte zwanen. We zijn ook nog in het National museum of Australia geweest. Dat was wel heel interessant maar helaas hadden we daar veel te weinig tijd omdat hij al bijna ging sluiten. 'S avonds zijn we nog even in het zwembad geweest:)

De volgende ochtend gingen we alweer weg, met de bus naar Sydney. Nu zijn we dus in Sydney, en morgen of overmorgen vertrekken we naar de blue mountains, waar het heel mooi zou moeten zijn:)

Dat was het al weer, ik plaats zo snel mogelijk weer foto's!!

groetjesss

  • 03 Maart 2010 - 09:59

    Marijke:

    Hey Eetje, Heerlijk dat je zo vaak iets laat horen! Dus Canberra viel je nog wel mee, al was het er 's avonds nogal leeg... Heel veel plezier in de Blue Mountains! dikke kus

  • 03 Maart 2010 - 14:10

    Marjolein:

    Hey Meid,
    Wat fijn om te lezen wat voor super leuke dingen jullie daar allemaal doen!! Heel goed ook dat je ons culturele les geeft over het land, cultuurbarbaar als ik ben kan ik dat goed gebruiken ;-) Geniet van alle mooie en gezellig dingen!
    Veel liefs

  • 03 Maart 2010 - 15:46

    Oma:

    hoi Elise,wat heb ik weer genoten van je verslag.Wat doen en zien jullie veel.Ik kijk uit naar de foto,s die je gaat sturen. Fijn dat we op deze manier contact kunnen hebben.Zo leven we helemaal mee.

    Groetjes, dikke kus

  • 03 Maart 2010 - 19:59

    Mirjam:

    Hey Elise,
    Ik vind het echt geweldig om zo al je verhalen te lezen, vooral in vergelijking met vriendinnen die er vorig jaar geweest zijn. Ik vind het vooral leuk om te horen hoe jij Australië op jouw manier meemaakt en heel andere dingen doet en ziet als wat ik vorig jaar hoorde (en las). Zo lees je over een heel andere dingen die net zo spectaculair zijn.
    Jan (van Nettie) heeft voor Oma Truus al jouw verhalen uitgeprint. Ze vond dit heel leuk om te lezen. Ze vindt dat je heel leuk schrijft en is blij dat je het zo naar je zin hebt (ookal mist ze je wel!) Ik zal binnenkort mijn laptop meenemen naar haar, zodat ze ook je foto's kan zien (en ook die van Roos)
    Ik ben erg benieuwd naar je foto's!
    Veel Liefs,
    Mirjam Bakker

  • 03 Maart 2010 - 20:39

    Hans:

    Hey Ee,

    Mooi verhaal! Ik vond Canberra wel saai, maar ja dat was in 1990...
    Heb je die Koala's nog geaaid, ik heb gehoord dat ze niet zacht zijn maar aanvoelen als een harde borstel. Klopt dat?
    En fietsen, dat gaat neem ik aan links van de weg, nou ja dat doen studenten in Wageningen ook:)
    Nou pluk ze met die tomaten (of ander fruit), je bent weer in Melbourne begrijp ik.

    Hug van Hansie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Roos en Elise Down Under

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2010

Het verschil tussen koeien en mango's

04 Juli 2010

Holiday in Broome

30 Juni 2010

Western Australia

03 Juni 2010

Wwoofen in Margaret River

02 Juni 2010

Alice Springs
elise

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 28728

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Transsiberie

18 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Roos en Elise Down Under

Landen bezocht: