De Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van elise - WaarBenJij.nu De Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van elise - WaarBenJij.nu

De Great Ocean Road

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elise

26 Februari 2010 | Australië, Melbourne

Hoooii

Om al mijn trouwe lezers niet teleur te stellen (:P) meteen nog maar een verhaaltje. We hebben gister namelijk een daytour naar de Great Ocean Road gedaan, en aangezien dat erg leuk was wil ik er natuurlijk even over vertellen!

'S morgens heel vroeg opgestaan zodat we opgepikt konden worden door het busje met gids en al een deel van de reisgenoten. Na ons gingen we nog een paar mensen ophalen, en uiteindelijk zat het busje helemaal vol. De gids, Neil, was wel leuk en een stuk verstaanbaarder dan die van de tour op Tassie, dat was wel fijn dus.

De eerste stop was in de volgende stad, Geelong. Daar gingen we bij de haven warme chocolademelk drinken en hele lekkere koekjes, timtams, eten. Daarna reden we verder naar Torquai: een stadje dat helemaal draait om surfen en dus allemaal winkels van grote surfketens heeft, inclusief die van de uitvinders van de wetsuit. (Ripcurl, anderen waren quicksilver en billabong). Vervolgens reden we verder naar Anglesea, waar een vuurtoren stond (wooow, bijzonder:O) maar waar ze ook hele mooie uitkijken hadden, waarvan later zou blijken dat we er nog een heleboel gingen zien. Na een korte wandeling was het weer tijd om de bus in te gaan, op naar de volgende halte. Die was in Lorne, waar we gingen lunchen. Nog steeds aan de kust was hier een pier en een partij rotsen waarop je leuk kon klimmen. Er schijnen daar ook wel eens walvissen, dolfijnen en een zeehond te zitten, maar die hebben we helaas gemist.

Het middagprogramma begon met een bezoek aan een camping. Het bijzondere hierwas, dat er wilde koala's zaten! Wij dus heel erg hopen dat we ze zouden zien, en jawel!! Ze zaten in best wel wat bomen, te luieren. Koala's zijn echt zo cool, heel zacht en pluiizig en lief!! Toen we de koala's uitgebreid hadden bewonderd en op de foto gezet, reden we door naar een plaatsje genaamd Apollo bay, waar onze gids ijs ging halen terwijl wij snel even van het uitzicht konden genieten. Het ijs gingen we namelijk niet hier opeten maarrrrr in het regenwoud! Hier ging de weg iets verder van de kust af, en we stopten om ijs te eten (heel erg lekker ijs!) en een wandelingetje te maken door het bos. Het rook daar zooo lekker, dat ga ik echt heel erg onthouden, de geur die in regenwouden hangt, vooral die van eucalyptussen. Hierna gingen we naar de hoofdattractie van de Great Ocean Road, de twaalf apostelen. Dit zijn hele grote rotsblokken die in de loop der jaren van het land zijn losgeraakt (beter kan ik het niet uitleggen, google misschien wel) Na hier samen met alle andere toeristen naar gekeken te hebben en foto's te hebben gemaakt, gingen we door naar een heel gaaf stukje strand om te eten. Heel lekkere taco's gehad (zelfs vegetarisch voor die ene verdwaalde vega die mee was) en in een rots geweest, door de zee gelopen...

Na het eten gingen we nog naar de london bridge kijken (ja, in australie) wat met de meeste tours het eindpunt was, maar wij gingen verder: onze laatste halte was de grotto: een heel bijzondere plek met een soort van gaten en rotsen en ik weet niet precies, maar het was heel mooi.

Daarna reden we terug naar Melbourne, war we om tien uur weer aankwamen.

• 26 Februari 2010 - 17:54

Susanne:

Deze trouwe lezer is je weer dankbaar voor je mooie verslag ;)
    Fijn dat de great ocean road zo gaaf was, dat er eindelijke koala´s gespot zijn en dat jullie weer genoten hebben! En wat een interessante plaatsen om te eten..
    Ben benieuwd hoe jullie het in Canberra hebben!

Lots of love!

• 27 Februari 2010 - 13:50

Oma:

Lieve Elise,
    nadat gisteren mijn reactie twee keer wegviel zonder geplaatst te worden probeer ik het nog maar een keer.Om je te laten weten hoe ik geniet van je verslagen. Jullie Great Ocean Road was wel heel bijzonder. Wat hebben jullie veel gezien.De koala,s zien er inderdaad zo lief uit dat ik het jammer vind dat ik ze hier in Groningen niet kan zien!Maar gelukkig wel in jullie verslag.
    Nu op naar Canberra. Ben benieuwd of en zo ja wat voor werk jullie daar vinden.
    Veel succes en to het volgende verslag.
    Dikke kus

• 01 Maart 2010 - 16:48

Janita:

lieve Elise, wat een super leuke verhalen!!!!
    dikke knuffels aan de koala's !!
    zien ze er net zo uit als op de plaatjes??
    veel liefs en heel veel moois verder....en oh...je hebt zelfs foto's!!!
    knuffel,
    janita

• 01 Maart 2010 - 16:51

Janita:

Leuke foto's....!!
    nou het bewijs is geleverd,hoor, dat jullie in Australië zitten en niet stilletjes toch op schiermonnikoog of zo :-)
    :-)....hihi...

• 02 Maart 2010 - 09:10

Marjolein Van Burk:

Howdie!
    Ik kreeg een mailtje over een nieuw reisverslag over Canberra..nou mooi niet ;) Nergens te ontdekken! Leuk om foto's van je avonturen te zien. Het ziet er allemaal hartstikke gaaf uit! We zijn hier druk met de wedstrijd van de 14e. Lastig zoals altijd, maar dat weet je wel. ;) Je hoort wel hoe het allemaal is afgelopen! Heel veel plezier!!