Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van elise - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van elise - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elise

24 Februari 2010 | Australië, Melbourne

halloooo

Ik doe maar weer eens een verslagje, voor alle nieuwsgierige mensen!

We zitten alweer ruim een week in Melbourne, en het is een hele leuke stad! Ik vind het wel druk, er zijn altijd echt horden mensen op straat.We kwamen dus vorige week maandag aan met de boot, en hebben toen eerst maar eens de tram naar het centrum genomen. Daar bleek dat AC/DC er ook net was ofzo, dus alle hostels waren vol, maar gelukkig vonden we er toch eentje, waar we de eerste drie nachten hebben geslapen. Het was wel een mooi hostel, met uitgebreide keuken en gratis ontbijt, dat is altijd aangenaam. Omdat het wel een beetje duur was zijn we na die drie nachten op zoek gegaan naar een nieuw hostel. Na een hele poos zoeken en vragen vonden we er dan toch eentje, waar we nu zitten. We slapen hier op een zespersoonskamer, in een vrij groot hostel. Het is wel heel lawaaiig, we zitten aan de weg met tramspoor en treinspoor vlakbij. Verder is het wel een leuk hostel hoor;)

Overdag doen we niet zo heel veel, we verkennen de stad een beetje, zijn bij het visitor centre geweest, doen boodschappen, slapen eten en lezen. Vandaag weer heerlijk in een park, de botanical gardens, gezeten in de zon! De bibliotheek is ook erg veel gezien, net als de mcdonald: daar hebben ze hele lekkere ijsjes voor maar 50 cent... We zijn ook al een paar keer naar het Australian Center of Moving Images geweest, waar ze een wii hebben met een heel cool mario-racespel:P

Vrijdagavond hebben we bij 'bekenden' gegeten. Dat was wel heel gezellig, en lekker luxe natuurlijk!! (Als je het leest Marianne, dankjewel!) Zaterdagavond zijn we nog naar de Yarra river gelopen en daar waren dan savonds elk heel uur hele grote vlammen uit palen (erg goed geformuleerd weer...) dat was wel gaaf!

Dat was het wel zo'n beetje weer! Ik kan nog even de plannen vertellen: morgen gaan we een tour doen over de Great Ocean Road, een hele mooie kustweg, en daarna gaan we omhoog reizen naar Canberra en proberen werk te vinden...

Adios amigos, tot de volgende blog!!

• 24 Februari 2010 - 09:44

Lianne:

Hee Elise!

Klinkt nog steeds heel erg leuk allemaal!:D Die Great Ocean Road tour lijkt me ook heel gaaf! Succes met werk vinden, en geniet er weer van verder!

Xx Lianne

• 25 Februari 2010 - 15:01

Oma:

Hi Elise,
    inmiddels hebben jullie de Great Ocean Tour gedaan. Voldeed het aan jullie verwachtingen?
    En nu naar Canbarra? Veel succes met het vinden van werk.En tot het volgende verslag.
    Dikke kus