Reis en aankomst in Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van elise - WaarBenJij.nu Reis en aankomst in Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van elise - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst in Chengdu

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg elise

04 Juli 2014 | China, Chengdu

Ni hao!

De zomer is nu echt begonnen. Na een lange reis zit ik nu in een hostel in Chengdu, waar het vandaag zeker dertig graden was. De reis ging prima, al duurde het wel lang, verspreid over drie vluchten heb ik in totaal ongeveer 15 uur in het vliegtuig gezeten. De eerste vlucht had ik mezelf heel leuk een raamplaats bedeeld, maar die bleek bij de nooduitgang te zijn, waardoor ik alsnog weinig zag, maar wel heel aangenaam veel beenruimte had. De rest van de tijd heb ik aan het gangpad gezeten, wat ook goed beviel. In Chengdu werd ik door iemand van het hostel opgehaald van het vliegveld, al was daar nog even wat hulp van een aardige Chinese mevrouw voor nodig.

In de auto de eerste ‘shock’: Chengdu is heel (maar dan ook echt heel) groot! En staat volgebouwd met HOOGbouw, echt enorm! Het hostel blijkt erg mooi te zijn, met allemaal leuke zitplekken binnen en buiten, een goede sfeer, mooi ingericht... Hier houd ik het wel een paar dagen uit. Vervolgens de buurt een klein beetje verkend--> zonder te verdwalen! En meteen een Chinese supermarkt bezocht, wat een lol! Gelukkig doen ze wel een klein beetje aan Engels, dus ik durfde wel iets te proberen.

Inmiddels zit ik in het restaurant, ook wel loungeplek, ook wel bar, van het hostel. Ik heb net m’n eten op, wat gelukkig lekker was. Tijdens het eten gezellig zitten praten met een mede-backpacker, uit Israël. Dat was erg gezellig en leerzaam, maar zorgde er helaas wel voor dat m’n eten koud werd... Oja, ik heb ook al heel gezellig met een Chinese kleuter gepraat: hallo! (Met zwaaien en brede lach), dus ik ook hallo, vervolgens ging ze weer even spelen en dat herhaalden we een paar keer. Daarna ging ze van alles in het Chinees zeggen, maar helaas kan mijn Chinese woordenschat dat niet aan. Toch best leuk :) .

Hmmm, deze blog is al veel langer dan mijn plan was (even laten weten dat ik ben aangekomen). Dit was het nu dus weer, ik hoop dat alles in ons mooie kikkerlandje goed gaat!

Hartelijke, en lichtelijk slaperige, groeten!

  • 04 Juli 2014 - 22:24

    Mirjam:

    Hey, goed om te lezen dat je goed aangekomen bent en meteen het avontuur instapt! Alweer leuke mensen ontmoet, heerlijk! Geniet ervan! Xx

  • 06 Juli 2014 - 14:41

    Mirjam K:

    Hey Elise,

    Zware reis met daarop een hele welkome aankomst dus, leuk! Heel veel plezier daar!

  • 06 Juli 2014 - 20:36

    Carolien:

    Fijn om te zien dat je goed en wel bent aangekomen, ik kijk uit naar je volgende blog. Veel plezier! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

elise

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 28747

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Transsiberie

18 Januari 2010 - 14 Juli 2010

Roos en Elise Down Under

Landen bezocht: